Nya tag

1kommentarer

Okej, nu är det dag att ta tag i bloggen igen. Förhoppningsvis. Jag känner att jag inte har så mycket tid till det, och blogga via mobilen blir så fjuttigt på något sätt så jag ska göra ett försök till. Jag saknar den där stunden att bara få skriva vad som händer i livet. Tankar och händelser, både för min och Gabriels skull. Mycket som har hänt som jag glömmer skriva upp eller liknande, men i bloggen finns allt från innan och under graviditeten vilket jag är så otroligt tacksam för.
Jag funderar på att göra en bok av det, vet det finns en sida där man kan göra bok av bloggen. Har ni gjort det?
Allt är som det ska här. Lillen håller på att få tand nr 2 nu, växer på som han ska och äter både på bröstet än och käkar mat :) Jag ammar inte alls mycket, mogonen sen eftermiddag + mellis och kväll, natt. Så totalt kanske fyra-fem gånger om dygnet. Känner väl inte sådär att jag inte vill sluta eller så men jag tycker att när det funkar än och han är nöjd så får han väl en liten slurk då och då :) Jag känner ju att det tar på det men så länge han vill ha och det finns så får han.
Sen funkar ersättningen också såklart, så jag kan vara iväg en kväll osv. Han vill gärna somna med oss båda, eller gärna bara pappa på kvällen... Han sover i sin egen säng ibland, men oftast mellan oss. Känns konstigt, det har han ju aldrig gjort innan bara de första veckorna... Men han blev väl trygg där sedan han var sjuk förra gången såå är han nöjd o sover gott så är vi nöjda med :)
Ibland vaknar han vid ca 01 och sedan vid ca 05-06 men ibland sover han även till sisa gången och hoppar över natt målet. Vi har testat lite vatten istället och ibland funkar det och ibland inte.

Jag ska även bli moster igen! Blir skoj. Jag är väl inte direkt avis, jag skulle själv nog inte vilja ha barnen så tätt (kommer bli 1,5 år mellan dem) men såklart man också skulle vilja ha tillbaka gosmagen! Saknar den väldigt mycket. Graviditeten varade för kort den tiden man mådde som allra bäst ;)

Dags o sätta igång med lite mat. Vi hörs!

1 kommentarer

Camilla ♥ 130510

12 Dec 2013 15:18

Så skönt att allt går så bra :)

Svar: Ja vi får se hur länge det håller i sig ;) hur gick det för er med att ge alexander vatten på natten ist för mat!?
dulillamirakel.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej