6 månader

1kommentarer

Jösses vart tar tiden vägen!? Snart sex månader gammal den lille prinsen ❤ snart är han väl sex år med! Det går bra här. Ibland har jag dagar där jag bara inte känner mig redo för större barn bara baby mys. Ibland längtar jag. Ibland är jag så trött att jag vill sluta amma så jag kan få sova. Men det sistnämnda är bara sista tiden. Han har nog en fas igen. Sova oroligt, äta ofta, vakna tidigt osv.. Han som sov så himla bra förut!! Hela natten eller äta en gång.

Men nu har jag annat som tynger mig. Gröt åt han lite men nä slutade. Provat tre olika men ingen duger. Mat är inte att tänka på för herrn. Gjort potatis o potatis/palsternacka/morot men ingen dög. Vad ska man börja med då!? Jag blir jätte nervös att han inte vill äta? Bara bröstet går bra... Testat lite ersättning med på sista målet men han fattar inte riktigt flaskan. Jaja vi får väl se. Har ni tips? Mottages gärna...

Kram!

1 kommentarer

E.

17 Sep 2013 08:56

Jag tror inte det finns nån vuxen som fortfarande lever på bröstmjölk, så tids nog börjar han nog äta.. ;) skämt å sido, jag tror inte du behöver vara orolig. Rätt vad det är hittar du något han gillar och rent tidsmässigt behöver du inte känna dig stressad heller. Det kommer. Det spottades ut rätt friskt här också i början men sen kom han igång och åt som en häst. Jag märkte att vår plutt gillade mat med mycket smak, jag kryddade med lite vitpeppar, färska örter och pressade citron över mixad röra med potatis, morot, broccoli och palstetnacka. Jag gav det en smak som jag själv skulle gilla. Gröt har aldrig riktigt varit en hit här. Lycka till! Och oroa dig inte!

Svar: haha nä det är ju så, har testat lite med det du säger och det verkar gå hem lite mer i alla fall :) vem kunde ana att majspure blev gott med vitpeppar liksom :p jag försöker inte tänka så mycket mer än att det får väl ta den tiden det tar, så länge han är nöjd och får i sig det han behöver i alla fall :)
dulillamirakel.blogg.se

Kommentera

Publiceras ej